Pàgines

dijous, 1 d’abril del 2010

QUERALBS-TORRENEULES-NURIA-QUERALBS 27/03/10

El passat dissabte 27/03/10, com en Lobogris estava fent un Monogràfic d’alpinisme amb l’escola Glacera, em vaig haver de muntar una sortida pel meu conte. L’única valenta que em va voler acompanyar es la nostra amiga “comodí” Eli.

La ruta escollida es una circular força completa per la Vall de Nuria; Queralbs-Coma de Vaca-Torreneules-Nuria-Queralbs. A les 6:00 quedem a Barcelona, a les 8:00 comencem a caminar al Pont de Daio de Queralbs 1130m, de moment no trobem neu fins arribar a uns 1700m on trobem trossos amb neu força dura per l’hora del dia. A les 11:00 arribem al refugi de Coma de Vaca 2020m on esmorzem. No hem trobat a ningú pel camí i ara cada cop hi ha més neu. Continuem direcció Nord-oest seguint el torrent de Coma de Vaca, on veiem ramats de isards fins la Font de Coma de D’Alt. Canviem de direcció sud-oest per encarar la pala que puja fins el coll del Torreneules, es el tram més dur de la pujada, arribant al coll veiem un altre company muntanyenc que ja ha baixat del Torreneules, creuem opinions i ens informa dels pics que estem veient des del coll a 2.563m. Deixem les motxilles i enfilem cap al cim, son les 14:15 quan arribem a la creu de Sant Eudald 2.711m, gaudim del paisatge, fem les fotos de rigor i cap a baix que ens queda encara un bon tros.

Fa un dia fantàstic però ja comencem a notar una mica el cansament, arribem al Alberg Pic de l’Àliga a les 16:00 i fem una paradeta per dinar i agafar aigua que ja ens estem quedant seques. Un cop recuperem forces seguim fins el Santuari de Nuria, on ens entretenim en buscar l’Olla de la Sort que l’Eli anys enrere recorda haver-se ficat al cap, ves tu que coses. A les 17:00 comencem el camí cap a Queralbs, un camí que es fa etern degut al cansament acumulat i que uns cartellets que anem trobant pel camí cada 15’ et recorden encara el que et queda per arribar a destí. Arribem al cotxe a les 19:15, un total de 11h15’, un desnivell de 1.550m, i uns 25km. Encara ens queden forces per parar a Ripoll a fer una cerveseta i unes patates ben merescudes.

Adreça per veure les fotos:

Arrodonim el cap de setmana anant diumenge a escalar a Ogassa.